هیئت پنج تن آل عبای نوشهر

جلسه هفتگی "دوشنــبه ها" ، ساعت ۲۱ در نوشهر->بلوار خیریان -> خیابان شـاهد - کوچه شاهد ۴ تلفن: 374 20 99 0911

هیئت پنج تن آل عبای نوشهر

جلسه هفتگی "دوشنــبه ها" ، ساعت ۲۱ در نوشهر->بلوار خیریان -> خیابان شـاهد - کوچه شاهد ۴ تلفن: 374 20 99 0911

هفته بزرگ داشت امام حسن مجتبی (ع) در فضای مجازی

با عنایت به اهتمام جدی به نشر معارف اهل بیت (ع) و با در نظر داشتن تجربه های گذشته، جمعی از کاربران، رسانه ها و تشکل های فضای مجازی بر این شدیم تا با توجه به پیش رو داشتن میلاد امام حسن مجتبی (ع) به برگزاری هفته بزرگ داشتی برای آن امام همام در فضای مجازی بپردازیم. 

در این بزرگداشت با کمک خبرگزاری ها، سایتها و وبلاگهای فعال در این عرصه از تاریخ هشتم تا چهاردهم مرداد ماه 1391، با تمام توان به تولید و بازنشر محتوا با موضوع بیان معارف، احادیث و کرامات و نیز تبیین زندگی سیاسی این امام عزیز در قالب های مختلف خواهیم پرداخت.

قابل ذکر است سوژه روز «هفته بزرگ داشت امام حسن مجتبی (ع) در فضای مجازی» در شبکه خبری- اجتماعیافسران برای تجمیع این محتواها در نظر گرفته شده است.

ما هم طبق ارادتی که به پنج تن آل عبا (ع) و خصوصاً این آقای بزرگوار داریم- که حسینیه ی ما مدیون ایشان است- تمام سعی خود را در حمایت از این طرح به کار خواهیم بست. 


در همین راستا می توانید عهدنامه ی امام حسن مجتبی (ع) با معاویه ملعون را در ادامه ی مطلب ببینید.


ضمن اینکه می توانید تصویر پارانورمای قبرستان بقیع را از لینک زیر دریافت کنید.


نکته:

تصویر پارانورما تصویری است که به شما این امکان را می دهد که در محلی که ایستاده اید، با 360 درجه چرخش، اطراف خود را ببینید. 


دانلود تصویر پارانورما از بقیع


باشد که مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد.




پس از آن که نیروهاى رزمى و اکثر فرماندهان لشکر اسلام در جنگ با معاویه نسبت به قرآن و امام حسن مجتبى(علیه السلام) خیانت کردند؛ و حضرت در جهت مصالح اسلام و مسلمین مجبور شدند با حکومت معاویه آن هم طبق شرایطى صلح و عهدنامه اى را تنظیم کنند..

عدّه اى از مردم کوفه که مدّعى شیعه و دوستى با اهل بیت عصمت و طهارت(علیهما السلام) بودند، شروع کردند به امام حسن(علیه السلام) زخم زبان بزنند، و حضرت را به باد ملامت و سرزنش گرفتند..

آن گاه امام مجتبى(علیه السلام) خطاب به آن اشخاص به ظاهر مسلمان فرمودند:

واى بر شما! آیا مى دانید چرا من چنین کردم؟

قسم به خداوند، کارى که من انجام دادم، براى شیعه از هر عملى و از هر برنامه اى بهتر و سودمندتر بود..

آیا نمى دانید که من امام و رهبر واجب الاطاعه شما مى باشم ..

مگر نمى دانید که من یکى از دو سیّد جوانان اهل بهشت مى باشم، که جدّم رسول خدا(صلى الله علیه و آله) بارها در مجالس مختلف به آن تصریح نموده است؟

در این هنگام جمعیّت حاضر گفتند: بلى، قبول داریم ..

حضرت در ادامه فرمودند: و آیا مى دانید هنگامى که حضرت خضر(علیه السلام) آن کشتى را سوراخ و معیوب نمود و نیز آن دیوار را تعمیر و اصلاح کرد و آن غلام را به قتل رسانید، موجب سخط و ناراحتى حضرت موسى(علیه السلام) قرار گرفت؟

آرى در آن لحظه فلسفه و حکمت آن سه کار براى حضرت موسى(علیه السلام) مخفى بود، ولى در پیشگاه با عظمت پروردگار کارهایی صحیح و مفید بودند..

و سپس افزودند: و آیا مى دانید که ما اهل بیت عصمت و طهارت در مقابل طاغوت هاى زمان قرار گرفته و مى گیریم؛ پس باید نسبت به تصمیمات و انجام امور سیاسى و اجتماعى، مصلحت اندیشى کنیم؟

در جایی دیگر نیز امام حسن(علیه السلام) به یکى از دوستانش به نام زید بن وهبِ جَهنى فرمودند:

اى زید! من مسائلى را مى دانم که شماها به آن آگاهى ندارید..

همانا پدرم امیرالمؤ منین(علیه السلام) روزى مرا شادمان و خندان دید، سپس اظهار داشت: فرزندم! زمانى فرا خواهد رسید که پدرت را کشته بینى؛ و همگان از تو روى برگردانند..

و بنى امیّه حکومت را در دست گیرند و بیت المال را از مستحقّین قطع و بین دوستان خود تقسیم نمایند..

و در آن زمان مؤمنین ذلیل و خوار گردند؛ و فاسقان و فاجران قدرت و نیرو گیرند؛ حقّ پایمال شود و باطل رواج یابد؛ خوبان و نیکان مورد لعن و سرزنش قرار گرفته و شکنجه شوند..

روزگار این چنین سپرى می شود، تا این که شخصى از اهل بیت رسالت در آخرالزمان ظاهر می گردد و عدل و داد را گسترش می دهد..

و خداوند در آن زمان برکات آسمانى خود را بر مؤ منین فرود می فرستد؛ و گنج هاى زمین، هویدا و آشکار می شود؛ و خوشا به حال کسانى که آن زمان را درکنمایند..


(( اَللهُمَ عَجِل فی فَرَجِ مُولانا صاحِب اَلزَمانِ وَ جَعَلنا مِن اَنصارِهِ وَ اَعوانِهِ وَ اَلمُستَشهَدین بَین یَدَیه ))

*****************************************************************

منابع: 1. علل الشرایع(صفحه211) - 2. احتجاج(جلد2 - صفحه67و۶۹)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد