هیئت پنج تن آل عبای نوشهر

جلسه هفتگی "دوشنــبه ها" ، ساعت ۲۱ در نوشهر->بلوار خیریان -> خیابان شـاهد - کوچه شاهد ۴ تلفن: 374 20 99 0911

هیئت پنج تن آل عبای نوشهر

جلسه هفتگی "دوشنــبه ها" ، ساعت ۲۱ در نوشهر->بلوار خیریان -> خیابان شـاهد - کوچه شاهد ۴ تلفن: 374 20 99 0911

شهادت امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد




مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع)


از دوشنبه 20 شهریور به مدت دو شب


با سخرانی حاج آقا وزیر مقدم


و مداحی حاج محمد مولا، کربلایی مهدی آبی و کربلایی میلاد نکونام



برای مشاهده ی شناسنامه ی امام جعفر صادق (ع) به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.


التماس دعا

ادامه مطلب ...

وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تسلیت باد

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی (ع) و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه (ع) در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت (ع) نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی (ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا دانسته است.

نسب ایشان

مطابق زیارتنامه ای که در آرامگاه قرار دارد، عبدالعظیم فرزند علی فرزند حسین فرزند زید فرزند حسن مجتبی بوده است.

همچنین در برخی منابع نسب عبدالعظیم به این شکل است: عبدالعظیم پسر عبدالله پسر علی پسر حسن پسر زید پسر حسن‌المجتبی پسر علی بن ابیطالب.

وفات ایشان

عبدالعظیم در حال خوف از خلیفه وقت فرار کرده و به شهرری وارد می‌شود و در سرداب خانه‌ی یکی از شیعیان آن شهر سکنی می‌گیرد. او روزها روزه می‌گرفت و شب‌ها به نماز می‌ایستاد. او گاهی پنهانی از خانه بیرون می‌آمد و قبری را که اکنون روبروی آرامگاهش است زیارت می‌کرد.

خبر ورود او در بین شیعیان شهر پیچید. در همین روزها یکی از شیعیان، پیامبر را در خواب دیده و پیامبر به او خبر می‌دهد که یکی از فرزندان من در این شهر سکنی گرفته‌است که در «کوی بردگان» زندگی می‌کند؛ او به زودی از دنیا می‌رود و نزدیک درخت سیبی که در باغ عبدالجبار بن عبدالوهاب مدفون می‌شود و پیامبر درخت معهود را به او نشان می‌دهد. فردای آن شب به خانه صاحب باغ رفته و به او می‌گوید می‌خواهم باغ را بخرم. صاحب باغ دلیل را از او می‌پرسد و او هم خواب شب پیش را برایش می‌گوید. صاحب باغ می‌گوید من هم چنین خوابی دیدم و قصد دارم این باغ را برای سادات و شیعیان وقف کنم.

پس از مدتی عبدالعظیم بیمار می‌شود و چندی بعد در می‌گذرد. هنگامی که خواستند او را غسل بدهند کاغذی را در پیراهنش می‌یابند که او خود و پدرانش را نام می‌برد: من ابوالقاسم پسر عبدالله پسر علی پسر حسن پسر زید پسر حسن‌بن‌علی پسر علی بن ابیطالب هستم.

آرامگاه های پیرامون

بسیاری از مشاهیر ایران در جوار ضریح و رواق‌های اطراف، عمدتاً در باغ طوطی، به خاک سپرده شده‌اند. از جمله: ناصرالدین‌شاه قاجار، آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی (همچنین همسر و پسر وی)، علامه محمد قزوینی، عباس اقبال آشتیانی، ملا علی کنی، شیخ محمد خیابانی، ستارخان، حجت‌الاسلام محمدتقی فلسفی واعظ شهیر و برخی حکام اردلان که از وابستگان پادشاهان قاجار بودند نیز در این مکان آرمیده‌اند.

منابع

1- سید محمدتقی مصطفوی، آثار تاریخی طهران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، تهران، ۱۳۷۵

2- عزیزالله عطاردی، زندگانی حضرت عبدالعظیم، انتشارات کتابخانه صدر، تهران، صفحه 27


وفات پسر کریم آل طاها را 


به محضر امام عصر (عج) تسلیت می گوییم.


التماس دعا

ادامه مطلب ...